blåa linjen

Om ni som jag har problem med att  inte kunna sluta tänkta på dumma saker som ni inte kan komma på hur dom funkar så rekommenderar jag er att stänga det här fönstret, för det jag ska skriva kommer att plåga er i flera veckor. Jag ska alltså dela med mig av min största fundering, som ständigt surrar i mitt huvud, dag som natt. (iallafall när jag åket tunnelbana) Vissa av mina kompisar har jag redan utsatt för den här funderingen, dom har alla drabbats av samma besvär som jag. Kanske inte lika påtagligt, men ändå. Detta är alltså en varning.

Här kommer den:

Som vi alla vet ligger blåa linjen långt under jorden. På T-centralen måste man gå så långt att de var tvungna att sätta dit ett rullband för att resenärerna skulle komma fram samma dag som de påbörjade resan.
Röda och gröna linjen ligger där uppe, till och med på samma perronger. På gröna linjen körs bara nya fina tåg, även dom ännu nyare supertågen ibland om man har tur. På Röda kör dom sunkigaste tågen, och på blåa körs en mysig blandning (dock aldrig supertågen)
Kan tågen flyttas mellan linjerna? Alltså, kan ett tåg åka på röda ena dagen och på blåa nästa?
   Mellan gröna och röda kan dom nog byta vid typ slussen någonstanns, men kan tågen flyttas från de linjerna till blåa? Finns det en hemlig gång i tunneln nånstanns där tågen kan köra ner till blåa? Någon sorts ramp eller nåt. Den måste isåfall vara väldigt brant eller väldigt lång. Kanske en spiral? Tror inte det, tunnelbanor är nog inte så viga. Eller är det helt enkelt samma tåg som är isolerade på blåa linjen hela tiden?

Kommentarer
Postat av: Jessica

haha kom å tänka på min fundering om det inte vore bättre om tågen hade samma färg som linjen, alltså röd gröna o blå tåg. delade med mej av den till pappa han ba "men tågen på blå linjen är väll blå?" haha

2008-04-16 @ 13:25:55
Postat av: Josefin

Haha, vilka tankar du har, din filosof :P
Men jag skulle nog gissa att tågen är isolerade på sitt spår... eller kanske har dom en stor jävla lyftkran som flyttar dem typ varje tisdag så att tågen får lite om växling :P

2008-04-16 @ 18:01:19
URL: http://josoofin.blogg.se
Postat av: Sukkä

hahahaha ni är isolerade blå smurfar. nej men du e elak, du plågar mig med den här jävla skiten hela tiden! :(

2008-04-29 @ 22:59:20
URL: http://sukipuki.bilddagboken.se
Postat av: världens sexigaste man

Det e klart att det finns en växlingsstation..

2008-06-10 @ 01:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0