Dancer in the dark

Nu har alla åkt hem. Det var mysigt att se på film. Vi såg först på min älskade Driving lessons och sen såg vi på Dancer in the dark. Den var knäpp som fan.
  Den handlar om nån rysk kvinna som invandrat till USA och är blind. Hon sparar pengar till en ögonoperation till sin son för att han inte också ska bli det. Det hela är asflummigt, vilket mest beror på att Björk spelar huvudrollen och har astjocka glasögon och ser allmänt utvecklingsstörd ut medan hon sjunger.
  Det kändes lite som om någon försökt göra en flumm-musikal av Sophie Scholl, och faktiskt lyckats rätt bra. Men jag fattar inte vem det var som hittade på titeln, för den passade inte...

Kommentarer
Postat av: Forrest & Roscoe (...kanske även Stålis)

Älskade Björk! Kom inte alls ihåg att den va så där seg i början. De ville väl visa hur grå världen var utanför hennes jag-tar-av-mig-glasögonen-drömmar... Vad tycker du den ska heta då? "Murder in the Dark"? Kanske "Box Assassin"?

2008-08-25 @ 20:14:54
Postat av: Suukkkeeee

HAHAHAHAHAHA BOX ASSASSIN



hahahahaha

iaf. björk ä 43, har 2 barn och filmen är inspelad i Sverige för att regissören är flygrädd. HHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA wikipediaismylife

2008-08-26 @ 23:23:06
URL: http://lemorseetmoi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0