Kokt fisk

I ett akvarium ska vattentemperaturen vara typ 25 grader. I mitt är det över 30.
   Det blir alltid så på sommaren för att det är så jävla varmt. Ibland dör fiskarna, men det verkar som om dom jag har nu är tåliga. Det är flera svarta konstiga fiskar och en neontetra. (nej, den är inte mobbad, den får vara med även om den är blåröd.)
   Jag har bara en neontetra för att dens kompisar dog av att vi städade akvariet och det blev för rent. (japp, djuraffären sa att det var därför)  Den bäst anpassade neontetran överlevde. Tyvärr kommer han inte kunna föra sina superfiskgener vidare om han inte får barn med en svart fisk. isåfall hade jag kunnat avla fram superneontetror som överlever vilket hobbyakvarium som helst.
  Det skulle jag nog bli rik på. Superfisken som överlever allt skulle sälja asbra. Alla som har akvarium förstår det. Man skulle inte behöva städa så ofta, oroa sig över vattentemperaturen, eller vem som ska mata dom när man åker på semester. Det perfekta husdjuret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0