På tal om fåglar

Igår körde jag på en skata, så nu när jag ändå är inne på fåglar kan jag dela med mig av en fundering.  
 
  Duvor, alltså vanliga stadsduvor, ser man ju döda ibland. Jag och Carro såg en i Kista med ett självmordsbrev bredvid sig i vintras. Och Ibland ser man dom invalida. Igår såg jag en som bara hade en fot. Den haltade, det var jättesorgligt. Jag har sett flera med trasiga vingar och sånt.
  Men vart föds dom? I ett duvbo såklart, men vart fan finns duvbona då? Jag har aldrig sett ett sånt. Är dom som skatbon eller typ andra fågelbon? Är dom på hustak eller? Ruvar dom sina ägg?
 Och jag har aldrig sett en barnduva. Alla duvor är ju lika stora. Väntar duvbarnen tills dom är hellt fullvuxna innan dom lämnar sitt mystiska bo?
  Eller förökas dom genom kloning?

Kommentarer
Postat av: Carro.... or is it?

Wooooooaaaa, jag är nämnd i din blogg!! :D :P Men jag tror att duvorna lägger ägg på hustak, eller i rännor och så på taken. Jag tror inte att dom lägger ägg i träd, det skulle var lite mysko. Hur ofta ser man duvor i träd liksom? :P Och jag har heller aldrig skådat en liten duva...... *fundersam*

2008-06-05 @ 17:35:31
Postat av: Melanie

haha men bebis-duvorna e ju typ inte så små men man ser att dom e bebisar ändå, dom e typ lite ruggiga i fjädrarna och e inte så färgglada än och så...svårt att förklara haha :P

2008-06-08 @ 21:54:45
Postat av: Melanie

haha men bebis-duvorna e ju typ inte så små men man ser att dom e bebisar ändå, dom e typ lite ruggiga i fjädrarna och e inte så färgglada än och så...svårt att förklara haha :P och dom kan bygga bo i träd också ;)

2008-06-08 @ 22:02:06
Postat av: sukkee

haha den där tjocka grå duvan som gick tvärs över ringvägen hahahahha fett synd

2008-06-19 @ 13:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0