Stickigt

Varför tillverkas mössor med ylle i? Det kliar ju asmycket. Jag köpte en asfin mössa med toffs på HM idag, och sen när jag haft på mig den en stund började den sticka sådär dödligt irriterande. Den kostade fan 80 spänn.
Men jag får typ slakta nåt med mysigare tyg o sy fast på insidan typ vid pannan. Det gjorde jag med en oskön mössa jag hade förra året. Fast det slutade ändå med att ja skickade den till myrorna för den stack sönder mig.

Jag fattar inte hur man tänker när man tillverkar mössor av stickig tråd. Vafan är grejen? Det är inte som att ylle har några fördelar.

Norrlands guld-mössan är typ den enda jag kan lita på. Dessutom har den en otroligt charmig färg.
 

Kommentarer
Postat av: Tony

Var är det där? Bibliotek med scrabble? Dom har ingen tystnadsregel va? xD

2008-12-16 @ 22:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0