Matrixsyndromet

Jag och Jessica har alltid våra djupaste diskussioner på tunnelbanan efter skolan. Idag delade jag med mig av en djup teori, och kände att den måste komma ut.

Det finns ju massor av djupa filmer, dvs filmer som folk tror är djupa, men som egentligen bara är konstiga. Om en film är konstig så tycker alla automatiskt att den är djup och känner sig flashiga när de säger att de tycker om den och förstår det typ djupa undre planet och sånt. Man kan ju bara göra en jättestörd film så är den automatiskt djup.
Speciellt tydligt är det här med Matrix, den första iaf, dom andra är bara jobbiga. 

När folk disskuterar Matrix så är den obligatoriska frågan alltid om man förstog den.
Självklart säger alla att dom förstått, och nickar och ler. Alla blir helt Kejsarens nya kläder när de pratar om Matix(och många andra knäppa filmer)
Alla säger att de fattat precis, men ingen har en jävla aning om vad det är man ska ha fattat eller inte fattat. 
 
Jag tror inte det finns något att fatta förutom det uppenbara i filmen. Det är bara en spejsad film som är lite knäpp för att folk ska tro att det är nåt dom inte fattat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0