Mp3-spelare

Jag har dom senaste veckorna haft en dödlig otur med mp3-spelare.
Det hela började med att min ipod gick sönder, eller skärmen krossades typ inuti. Det går fortfarande att lyssna på musiken om man har jävligt mycket tur och inte hamnar på typ inställningar när man rullar runt random i menyerna.
Dessutom var den redan innan olyckan inte helt optimal eftersom att skitprogrammet Itunes inte funkar på min dator, så jag har haft samma musik i den en aning för länge, och har bara kunnat ändra hemma hos välvilliga människor med fungerande itunesskit. 

Förra veckan lånade jag Sainabous gamla ipod, den är otroligt fin och så, men våra musiksmaker har så få likheter som är fysiskt möjligt, och jag kan ju som sagt inte ändra innehållet.
På hennes ipod fanns en enda låt som jag också hade på min döda ipod - Outkasts Hey ya. Känns som att det säger allt. Eller kanske inte, men det är en underbar låt.

Nu har jag lånat en såndär härlig gammal mp3 som är typ ett usb-minne med uppspelningsfunktion av Stålis. Det är jävligt bra, för då får jag lite makt över innehållet. Det är något jag inte haft sen min egen sån spelare gick sönder för typ två år sen.

Har dock inte utnyttjat min nyvunna makt än, utan lyssnat på det som fanns på när jag fick den. Bland annat tre hela album av Finntroll. Behöver jag säga mer?

Kommentarer
Postat av: Jessica

What's cooler than being cool? :D

2008-10-30 @ 14:56:10
URL: http://jessicajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0