Nyckeln

Jessica skrev här om dagen ett inlägg om vad hon hade i sin röda väska. Jag kontrar självklart med att vända ut och in på min väska på medborgarplatsens tunnelbaneperrong.

Anledningen till det var den lilla nyckeln jag tidigare hittat i skrapan. Det var en liten hänglås-  eller cykelnyckel av märket Abus, och jag stoppade den i väskan.
När jag och Stålis senare stog och väntade på tunnelbanan såg vi ett hänglås fastlåst på ledstången på en äcklig trappa. På låset stog det klart och tydligt: ABUS.
Jag börjar frenetiskt gräva i väskan. En påverkad man ställer sig, tittar intresserat och frågar vad jag letar efter. När han fått veta det börjar han föreläsa för Stålis om vad tjejer kan ha i sina mystiska hanväskor.
Jag blir mer och mer desperat, tåget kommer om en minut.
Till sist trillar nyckeln ut, jag är överexalterad av förväntan, stålis är skeptisk och fyllot babblar fortfarande.
Jag trycker in nyckeln i låset, den går in...men passar inte. Besvikelsen är stor. Fyllot försöker trösta med att han faktiskt har en annan nyckel i sitt gitarrfodral, öppnar det, glömmer bort nyckeln och börjar babbla om sin gitarr tills vi går på tåget.

Nyckeln sitter nu på min nyckelknippa och jag ska viga mitt liv åt att hitta det rätta låset.

Kommentarer
Postat av: Melanie

haha, bara du åsa :P

2008-10-27 @ 21:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0