Stil?

Känner ännu en gång ett behov av att kontra Jessicas inlägg. Det handlar om den stilkänsla som hon finner hos Londonborna. Jag håller inte med, så nu ska jag leka modeblogg. Känns inte helt bra, men jag känner att jag måste.

Jag tycker inte att Londonbor är mer piffiga eller att de är stilkänsligare, de har bara färre hämningar. Ingen människa av annan nationalitet skulle trycka ner ett par bootcutjeans med cameltoe i ett par ugg-boots.
Ofta påstår folk att alla svenskar klär sig likadant, vilket är sant. Men hallå, alla britter har ju exakt samma Kate-Moss-for-Topshop-look. Grejen är nog bara att de inte är lika bajsnödiga när de matchar och är därför roligare...inte lika lagom liksom.

Visst skulle det nog vara bra för oss i mellanmjölkslandet att släppa lite på lagomheten, men det är ju rätt samma här egentligen.
När dom har på Kate-Moss-for-Topshop så har vi  Ida-Sjöstedt-för-Monki-looken
Alla som är piffiga och medvetna här kör ju bara på färgade strumpbyxor och en overpricad kjol från American apparel och kollar på bilderna i ett gammalt nummer av Vogue som pressbyrån reade ut.

Det är väl typ lika illa överallt? Folk är mer eller mindra likadana, bara att det är lite extra tydligt i Sverige, där vi har lite extra svårt med att sticka ut.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Men... Kate Moss är gud? :O

2008-10-31 @ 15:40:33
URL: http://jessicajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0