Kallt te

När vi fikade på espresso house nämnde Josefin något som kommer hålla mig sömnlös längre än många andra funderingar (Kanske till och med längre än blåa-linjen-tågen-funderingarna)

Varför blir te som kallnar kallare än rumstemperaturen????!!

Det går ju inte ihop. Kallt vatten som står i rumstemperatur blir rumstempererat, och det känns ju helt naturligt. Hur kan nånting bli kallare än den temperaturen utan hjälp av nåt annat kallt?

Är det för att teet först är varmt och svalnar så fort att när det nått rumstemperatur fortsätter att kallna mer av bara farten? Det låter liksom inte som nån smart förklaring..


Mindrape

Kommentarer
Postat av: sukkee

sexy. nu blev jag alldeles förtvivlad när jag sitter här med min te. nu kommer jag aldrig mer vilja dricka te

2009-01-05 @ 23:43:44
URL: http://sukipuki.devote.se
Postat av: sukkee

sexy. nu blev jag alldeles förtvivlad när jag sitter här med min te. nu kommer jag aldrig mer vilja dricka te

2009-01-05 @ 23:44:15
URL: http://sukipuki.devote.se
Postat av: sukkee

oj vad många kommentarer det blev. då blir jag extra förtvivlad

2009-01-05 @ 23:44:53
URL: http://sukipuki.devote.se
Postat av: Jessica

Asså det har mindrapat mej hela kvällen sen hon sa det. Kan det vara att koppen leder kylan? Det låter ju dumt men koppen blir ju också jättekall :/ Hmmm

2009-01-06 @ 00:52:11
URL: http://jessicajohansson.blogg.se/
Postat av: Josefin

Ok, du började tänka på det igår... jag har för fan inte gjort annat än att försöka klura ut det i ÅR! It's my life mission... Nej, jag tror att min gode vän wikipedia ska få arbeta lite...

2009-01-06 @ 12:07:27
URL: http://josoofin.blogg.se/
Postat av: Partypelle

JAG ANTAR...



-Att de blir lika kalla



-Att the/te är vatten med lite kryddor



-Att om teét/theét blir kallar beror det på tilsatt kall mjölk?



-Skulle också kunna bero på att man rör om i teét/theét för att blanda ut eventuellt socker/mjölk elelr för att få ut the/tesmakerna. Omrörandet är en process som avlöser en dramatisk nedkylning.



Yah.., kk, thanks, bye

2009-01-08 @ 19:56:52
Postat av: nej

fast teet blir kallt även om man inte rör i de eller om maninte har socker eller mjölk i

2009-01-22 @ 17:01:27
Postat av: Tony

Te och vatten blir precis rumstemperatur när det får kallna av sig själv, det känns kallare för att kroppen(din hand) har temperaturen 36 grader och kanske något mer i munnen. Rumstemperaturen ligger på cirka 20-25 grader. Jag drack te idag och kom att tänka på att du hade skrivit om det här förut så jag went ahead och gav mina cents.

2009-01-25 @ 22:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0